Skip to content

Internationale interesse voor film Wassenaarse JaJa Film Productions

28 januari 20162 minute read

Wassenaar – De Nederlandse surfdocumentaire PAUL, met voice over van Robby Naish, is aangekocht door de internationale sales agent Feelsales uit Madrid.

PAUL is een documentaire over een 13-jarige jongen uit de township Dunoon in Kaapstad, Zuid-Afrika, genaamd Paul. Paul heeft een droom, een droom waar hij de hele dag aan denkt, hij wil surfer worden. Maar voor jongens uit Dunoon is het niet makkelijk om te surfen. Er is geen transport naar het strand en er is geen geld voor materiaal. Gelukkig is er een non profit organisatie die Paul ophaalt om te gaan surfen bij de witte stranden van Blouberg. De korte documentaire laat een week uit het leven van Paul zien.

Surflegende en sporticoon Robby Naish verzorgt de voice-over van de documentaire. Naish, die een sterk geloof heeft in de kracht van sport voor ontwikkeling van kinderen en hun gemeenschap, was direct geraakt door dit verhaal. “Het verhaal van Paul is een prachtig voorbeeld van hoe sport een schijnend licht in iemands leven kan zijn.”

De documentaire was tot nu toe op 6 internationale film festivals te zien en won 2 prijzen.

PAUL is geproduceerd door het Wassenaarse JaJa Film Productions in co-productie met Arteffects. Naast PAUL heeft Feelsales ook een andere documentaire van JaJa Film Productions aangekocht, Streetkids United II – The Girls From Rio.

Vorig jaar vond in Rio de Janeiro een belangrijk WK plaats, namelijk het WK Voetbal voor Straatkinderen, de Street Child World Cup. Teams uit twintig landen streden om de begeerde eerste plaats in een unieke internationale omgeving. In de documentaire Streetkids United II wordt het Braziliaanse meisjesteam, de Favela Street Girls, gevolgd tijdens hun deelname aan dit WK. De meisjes, die tijdens hun leven met veel geweld, criminaliteit en sociale problemen te maken hebben, en hun coaches werken hard om een winnend team te worden.

“Het verhaal van Paul en de Favela Street Girls inspireert mensen en het verandert hun kijk op kinderen uit achtergestelde gebieden voor altijd. Het is daarom mooi om te zien dat dankzij Feelsales de documentaires in veel verschillende landen te zien zullen zijn zodat mensen wereldwijd bekend worden met het verhaal van Paul.” aldus producente Jamillah van der Hulst.

Tags

JaJa FilmPAULWassenaar
Gerelateerde artikelen
Back To Top