Skip to content

Voorschoten en Wassenaar goed op de kaart bij toeristen

21 maart 20173 minute read

Wassenaar – De Voorschotense en Wassenaarse wethouders voor toerisme en recreatie, Inge Nieuwenhuizen (Voorschoten) en Freddy Blommers (Wassenaar), ontvingen op 17 maart de nieuwe Marketingroadmap uit handen van Björn van der Wal, vertegenwoordiger van de Stichting Wassenaar-Voorschoten Marketing. Met dit marketingplan willen Voorschotense en Wassenaarse ondernemers van een cultureel, recreatief of toeristisch product hun kansen verzilveren.

Met hun prachtige natuur, karakteristieke cultureel erfgoed en gezellige dorpscentra, bieden Voorschoten en Wassenaar veel kansen voor toerisme en recreatie. In de Marketingroadmap, met de titel ‘Vorstelijk Vrij’, laten ondernemers en aanbieders zien hoe zij die kansen willen pakken. De Marketingroadmap is een route om het verhaal van dit bijzondere gebied tot leven te brengen. Dit gebeurt met onderscheidende producten, routes, promotie en informatie. In totaal hebben zo’n 50 ondernemers, aanbieders en anderen die trots zijn op het gebied, bijgedragen aan de Marketingroadmap.

Stichting Wassenaar-Voorschoten Marketing
Op dit moment werken ondernemers en aanbieders uit Voorschoten en Wassenaar aan de oprichting van de Stichting Wassenaar-Voorschoten Marketing. “We kunnen de kansen pas echt goed benutten wanneer we de krachten bundelen. Onderling, maar ook met gemeenten Voorschoten en Wassenaar én met de regionale overheden en marketingorganisaties,” licht Ralf Meppelder, directeur van Kasteel de Wittenburg, toe. Het bevorderen van toerisme is ook heel belangrijk voor de (centrum)winkeliers,” aldus centrummanager van Wassenaar, Tiny van der Feltz. “Met de stichting vormen wij een serieuze gesprekspartner voor de gemeenten en de regio, maar ons uiteindelijke doel is een gastvrije ontvangst voor toeristen in dit prachtige gebied,” vult directeur Annette de Vries van Kasteel Duivenvoorde, aan.

Online marketing
De bundeling van krachten uit zich onder andere in de online marketing, die de Stichting Wassenaar-Voorschoten Marketing dit voorjaar gaat opzetten. Eind 2016 ontvingen de ondernemers hiervoor een cheque van de wethouders van Voorschoten en Wassenaar. De Stichting Wassenaar-Voorschoten Marketing schakelt de kennis en expertise van Leiden Marketing in om een succesvolle start te maken met digitale marketing.

Een bruikbaar en helder document
De concept-Marketingroadmap is op 23 november 2016 in Kasteel de Wittenburg in Wassenaar gepresenteerd. Aanscherpingen en opmerkingen zijn in de definitieve Marketingroadmap meegenomen. “Met alle input is het een zinvol en bruikbaar document geworden. Voor wie wil, licht ik de roadmap graag toe,” aldus Björn van der Wal van Columbus Watersport.

De wethouders zijn onder de indruk van het werk dat is verzet. “Toerisme en recreatie is belangrijk voor de versterking van de economie en de werkgelegenheid in onze dorpen. De ondernemers laten met dit marketingplan zien dat ze serieus aan de slag zijn,” aldus Wethouder Nieuwenhuizen. Wethouder Blommers: “Wij gaan graag met de stichting in gesprek om gezamenlijke prioriteiten te stellen. De samenwerking is tot nu toe uitstekend. Dat zetten we graag voort.” Nadat het college en de raad op de hoogte zijn gebracht van de Marketingroadmap, plaatst de gemeente het document op de ondernemerspagina van de gemeentelijke website.

Wilt u meer weten? Neem dan contact op met de Stichting Wassenaar-Voorschoten Marketing (in oprichting) via toerismewassenaarvoorschoten@gmail.com.

Tags

RoadmapToeristenWassenaar
Gerelateerde artikelen
In De Spotlight: Asielkat Ziva
Back To Top