zondag 24 maart 2019

E Events

Een bezoek aan Voorschoten-Wassenaar op 5KM hoogte

Wassenaar - Dat Voorschoten en Wassenaar prachtige gemeenten zijn om te wonen, werken en recreëren is bij menig inwoner bekend. Voor de regiobewoner of (buitenlandse) toerist is de pracht in Voorschoten-Wassenaar vaak nog een groot geheim. Tijd om deze historische groene dorpen onder de aandacht te brengen van potentiële bezoekers en hen te verleiden tot een aansprekend verblijf. Met Stichting Wassenaar-Voorschoten Marketing nemen de gemeenten deel aan een promotieartikel van beide dorpen in het luchtvaartmagazine Discover Benelux. In toestellen van de KLM, Britisch Airways en Brussel Airlines wordt dit magazine op grote hoogte uitgedeeld. Ook kunnen reizigers op diverse punten op Schiphol en andere luchthavens het magazine lezen.

Wethouder Toerisme en Recreatie Caroline Klaver (Wassenaar), wethouder Toerisme en Recreatie Nanning Mol (Voorschoten) en Ralf Meppelder, voorzitter van Stichting Wassenaar-Voorschoten Marketing werken samen met ondernemers en inwoners aan het versterken van toerisme en recreatie in Voorschoten en Wassenaar. De samenwerking draagt bij aan een grotere naamsbekendheid van Voorschoten en Wassenaar bij het (internationale) reislustige publiek en toont de vele recreatieve mogelijkheden die de beide eeuwenoude Hollandse dorpen bezoekers te bieden heeft.

Wethouder Nanning Mol vertelt: “Bezoekers zijn belangrijk voor de economie en vitaliteit van onze dorpen. Ze zorgen voor extra bestedingen en dragen bij aan de werkgelegenheid. Daar hebben wij allemaal profijt van. Het promotieartikel in Discover Benelux magazine wordt verspreid onder meer dan 145.000 lezers, onder andere passagiers van grote luchtvaartmaatschappijen. Een mooie kans om aan lezers te vertellen over de pracht van ons gebied. Kastelen, stranden en duinen, bossen en polders op nog geen 30 minuten rijden vanaf Schiphol.”

Wethouder Caroline Klaver vult aan: “Het is belangrijk om samen te blijven bouwen aan een bloeiende lokale economie. Met het verbinden van de recreatieve en culturele mogelijkheden is er zowel economisch als maatschappelijk winst te behalen. Ik vind het belangrijk dat de bezoeker ons gebied leert kennen. Als je weet wat er is, dan zal iemand ook eerder geneigd zijn om een langer bezoek te plannen, meerdere bestemmingen aan te doen en nog eens terug te komen. En degene vertelt zijn ervaring door of schrijft erover op social media. Dat is goed voor onze economie.”

Voorschoten en Wassenaar hebben niet als doel om massa-toeristen aan te trekken. Het gaat om het aanspreken van doelgroepen die passen bij de dorpen. Voorschoten en Wassenaar zijn met name in trek bij gezinnen met kinderen, cultuur- en natuurliefhebbers en 55 plussers.

“Bezoekers zijn op zoek naar een aantrekkelijk aanbod voor een verblijf van één of meer dagen. En dat kunnen we hen zeker bieden. Er is in het gebied Wassenaar-Voorschoten een grote rijkdom aan cultureel erfgoed, vermaak, natuur en wandel- , fiets- en watersportmogelijkheden. Dat willen wij via onze website, nieuwsbrieven en andere mediakanalen zichtbaar maken en bij de bezoekers promoten. Hiervoor werken wij samen met de gemeente, ondernemers, inwoners en regiopartners,” aldus Ralf Meppelder.