Wassenaar – De parochie H. Augustinus presenteerde zaterdag 19 januari haar nieuwe logo en huisstijl. Met een druk op de knop onthulden vicevoorzitter van het parochiebestuur Astrid van der Valk en pastoor van het pastoraal team, Michel Hagen, het nieuwe logo.
Dat gebeurde tijdens een bijeenkomst in ‘De Kleine Joannes’ aan de Kerkstraat in Katwijk in aanwezigheid van vele parochianen en genodigden. ‘Niet alleen in woorden en daden, maar ook visueel op bijvoorbeeld drukwerk en de website willen wij ons herkenbaar kunnen presenteren. Daarom is het afgelopen halfjaar gewerkt aan de ontwikkeling van een nieuw logo en een bijbehorende huisstijl.’, zo lieten zij weten.
Open
Uit vele creaties van drie grafisch ontwerpers uit de regio, koos het parochiebestuur uiteindelijk voor het ontwerp van Versteegen Vormgeving uit Leiden. Het logo heeft een open en uitnodigend karakter en is modern vormgegeven in kleurtinten donkerrood en zwart. Toch zijn ook traditionele elementen zoals de scriptinitialen ”H” en “A” gebruikt. Verder zijn in het logo de elementen vurig hart, boek en mijter te herkennen. Deze verwijzen naar de patroonheilige van de parochie, H. Augustinus.
Een huisstijlhandleiding, diverse sjablonen en een aparte bijeenkomst voor alle gebruikers van de nieuwe huisstijl zullen een consequent gebruik ervan bevorderen.
Zichtbaar
Vorig jaar was een bijzonder jaar voor de parochie H. Augustinus omdat toen de fusie van de voormalige parochies uit Wassenaar, Voorschoten, Katwijk en Oegstgeest een feit werd. Vanaf nu is de fusie ook zichtbaar in een logo en huisstijl.
Aansluitend aan de presentatie van het nieuwe logo en de bijbehorende huisstijl was er gelegenheid om elkaar te ontmoeten en vragen te stellen aan de vormgever. Volgens goed katholiek gebruik was hierbij ook gedacht aan de innerlijke mens in de vorm van een drankje en een kop Hollandse wintersoep.