Wassenaar – De Belastingsamenwerking Gouwe-Rijnland (BSGR) start 17 oktober 2014 met een klanttevredenheidsonderzoek. Het is de tweede keer dat de BSGR dit onderzoek uitvoert. Net als vorig jaar ontvangt een groot aantal burgers en bedrijven uit het werkgebied van de BSGR per e-mail een uitnodiging om mee te doen aan dit online onderzoek. Zij hebben vervolgens 3 weken de tijd om de vragenlijst in te vullen.
Onderzoek voor de tweede keer
Vorig jaar heeft de BSGR dit onderzoek voor het eerst gedaan en hebben meer dan 2.000 mensen aan het onderzoek deelgenomen. Net als vorig jaar richt de vragenlijst zich op het contact dat de burger of het bedrijf met de BSGR in het afgelopen jaar gehad heeft. Al naar gelang de vorm van het laatste contact worden daar vragen over gesteld. Ook worden er vragen gesteld over de website. De website van de BSGR is sinds begin dit jaar verbeterd. Alle teksten zijn omgezet naar eenvoudig taalgebruik en de navigatiestructuur is eenvoudiger en gemakkelijk geworden.
Gemiddeld een flinke voldoende
De burgers en bedrijven in het werkgebied van de BSGR gaven de belastingsamenwerking vorig jaar het gemiddelde rapportcijfer 7-. Vooral het contact via een persoonlijk gesprek werd goed gewaardeerd door de respondenten. Ook de vriendelijkheid en behulpzaamheid van de medewerkers van de BSGR kregen hoge waarderingen toebedeeld. Een belangrijk aandachtspunt uit het onderzoek van vorig jaar was de snelheid waarmee op een e-mail, een brief en een bezwaarschrift werd gereageerd. Inmiddels zijn hier afgelopen jaar verschillende acties op ondernomen en wordt er op dat punt dit jaar een beter resultaat verwacht. “Hopelijk gaan we de goede overall score van vorig jaar, bijna een 7, heel hoog voor organisaties die voor het eerst een klanttevredenheidsonderzoek uitvoeren, overtreffen”, aldus Lidy van Kesteren, directeur van de BSGR.