donderdag 24 september 2020

K Kunst & cultuur

Village-marketing in Museum Voorlinden

Wassenaar - Ambassadeurs onder de indruk van Wassenaars nieuwste aanwinst. Heel wat foto’s zijn er gemaakt, tijdens het bezoek van de ambassadeurs en hun echtgenoten, aan het pas geopende Museum Voorlinden. Vooral het kunstwerk Couple under an Umbrella van Ron Mueck, trok de aandacht.

,,Zeg het voort, please spread the word: Wassenaar is the place to be’” grapte Burgemeester Hoekema tegen een aantal van zijn gasten. Niet zonder trots, ontving hij samen met museum oprichter Joop van Caldenborgh, de groep diplomaten in de nieuwste aanwinst van Wassenaar. Burgemeester Hoekema: “Wassenaar heeft onze inwoners zoveel goeds te bieden en met de komst van museum Voorlinden maken wij ons palet van voorzieningen nog aantrekkelijker.”

Het bezoek vond plaats in het kader van het jaarlijkse ambassadeursuitje, een initiatief van het college van burgemeester en wethouders om ambassadeurs beter te laten kennismaken met elkaar en vooral ook met Wassenaar.

Burgemeester Hoekema:,,Wassenaar is een uniek familiedorp. Een dorp met bovendien een sterk internationaal karakter, we worden niet voor niets Expat-hotspot van Nederland genoemd. Met ons top woon-leefklimaat -denk ook aan het aanbod van goed internationaal onderwijs- trekt Wassenaar al jaren een grote groep expats aan. Wij bieden veel medewerkers van de internationale bedrijven en hun gezinnen, de vele ambassades en internationale organisaties, die zich vaak in Den Haag en de regio vestigen, letterlijk een ‘thuis’.”

Expats op hun beurt, daarover zijn veel Wassenaarders het eens, geven Wassenaar kleur. Denk bijvoorbeeld aan de residenties die tijdens de Open Monumentendag de deuren openden voor het publiek. Maar ook het feestelijke Halloween in oktober. Ook expats zetten zich in voor het vrijwilligerswerk in het dorp. Bovendien leveren ze een substantiële bijdrage aan de lokale economie: ze kopen of huren een huis, doen hier hun boodschappen, gaan ’s avonds na het werk, vaak nog even een hapje eten in het dorp met het gezin, ze doen zaken met lokale adviseurs en brengen hun kinderen op zaterdag naar de voetbal.

Jan Hoekema:,,Hier is sprake van een echte ‘win-win’ situatie. Het is belangrijk voor onze inwoners, de ondernemers, onze verenigingen, dat we ook de komende jaren blijven investeren in een gezond expatklimaat. Dat doen we bijvoorbeeld door in te zetten op een gezonde onderlinge verbinding tussen al onze inwoners, zoals laatst nog in ons Raadhuis de Paauw, tijdens onze culturele lezing over de Amerikaanse Verkiezingen. Of zoals nu het geval is, door een middag te organiseren voor ambassadeurs. Zo laten we zien wat we hier allemaal in huis hebben, noem het dorpsmarketing. Op die manier zorgen we ervoor dat internationale bedrijven en hun medewerkers voor Wassenaar blijven kiezen.”

Wassenaarse Slag LIVE

Populair Nieuws

Meld u aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief