Wassenaar – Vanaf 1 januari kunnen inwoners van de gemeente elke werkdag tussen 10.00 en 12.00 uur weer zonder afspraak terecht bij het Klant Contact Centrum (KCC) aan de Johan de Wittstraat 45. Wie op een andere tijd wil komen, kan nog steeds een afspraak maken. Zonder afspraak kunnen klanten terecht voor diensten van burgerzaken, zoals een rijbewijs, paspoort of aangifte van een geboorte. Voor ingewikkelder vragen, zoals vragen aan het bouwloket en het informatiepunt welzijn, werk en zorg, is nog steeds een afspraak nodig.
Wethouder Hubert Schokker (Dienstverlening): “In het coalitieakkoord hebben we afgesproken dat inwoners weer zonder afspraak kunnen langskomen bij het Klant Contact Centrum van de gemeente. Met deze maatregel houden we ons aan die belofte. Veel klanten willen graag hun zaken met de gemeente regelen als ze toevallig toch in de buurt zijn. En met een spoedvraag wil je natuurlijk meteen langskomen. We denken daarom dat we veel Wassenaarders een plezier doen met deze aanpassing van onze dienstverlening.”
Voor veel diensten is het handig van tevoren te de productencatalogus op de website www.wassenaar.nl te bekijken. Sommige producten zijn namelijk digitaal beschikbaar, zoals een uittreksel persoonsgegevens, parkeerontheffing Blauwe Zone en het doorgeven van een verhuizing. Ook staat op de website of een inwoner voor bepaalde diensten specifieke documenten mee moet nemen.