Fotocredit: Historische Vereniging Wassenaer

Boekpresentatie, lezing en buitengewone ledenvergadering Historische Vereniging Oud Wassenaer op 15 december

5 december 202252 second read

Op donderdag 15 december 2022 organiseert de Historische Vereniging Oud Wassenaer de presentatie van het boek Wassenaarders en het Rampjaar 1672, Met schop en musket ten strijde. In dit boek schrijft Albert Clobus, bestuurslid van de Historische Vereniging Oud Wassenaer, over de ontberingen van de Wassenaarders en hun spannende belevenissen als gevolg van de oorlogssituatie in het Rampjaar en de aansluitende jaren tot de vrede van Nijmegen in 1678.

De lotgevallen van de bevolking zijn daarbij geplaatst in de context van de zeventiende-eeuwse samenleving in Wassenaar. Na de aanbieding van het boek aan burgemeester Leendert de Lange volgt een lezing door de auteur, waarna er gelegenheid is om het boek aan te schaffen voor de gereduceerde prijs van € 20,- (normale prijs € 24,95). Let op: alleen contante betaling mogelijk.

Voorafgaande aan de boekpresentatie zal een korte Buitengewone Ledenvergadering worden gehouden.

U wordt van harte uitgenodigd om de boekpresentatie, lezing en korte ledenvergadering op 15 december bij te wonen in het gebouw van de Vrijzinnigen NPB, Lange Kerkdam 46, Wassenaar. Aanvang lezing om 20.00 uur, vanaf 19.30 uur zaal open. De toegang is gratis.

BoekpresentatieHistorische Vereniging Oud WassenaerLezingWassenaar