Skip to content
Fotocredit: Pixabay/Pixelkult

Lezingen voor ouders van schoolgaande kinderen

1 juni 20222 minute read

Het ScholenCollectief Wassenaar (de samenwerkende Wassenaarse basisscholen), de gemeente Wassenaar en de SchoolAdviesDienst Wassenaar bieden dit voorjaar twee interessante lezingen aan voor ouders van schoolgaande kinderen. De eerste heeft op 23 mei plaatsgevonden en was een succes; naast veel kennis die opgedaan is over de werking van een kinderbrein, zorgde Jan van der Zwan geregeld voor een lach bij de deelnemers door herkenning van gedrag van onze kinderen (en onszelf!) dat verklaard kan worden uit het brein. Ook werd ons eigen brein getest in verschillende oefeningen om ook te merken wat ons brein met ons doet!

De tweede lezing is al binnenkort, meld u dus snel aan om de lezing bij te wonen!

Dinsdag 14 juni: Social media gebruik
Deze lezing gaat over Social media gebruik bij kinderen in de basisschoolleeftijd. Bamber Delver van de Nationale Academie voor Media & Maatschappij geeft u een overzicht van de soorten platforms (zoals TikTok, Instagram, Whatsapp, etc.), welke risico’s er zijn en wat uw rol als ouders hierin kan zijn. Het programma is als volgt:

19.30 uur inloop met koffie/thee
20.00 uur start van de lezing
21.00 uur einde van de lezing, gelegenheid om na te praten met een kopje koffie, thee of fris.

Live in de Warenar of thuis op de bank
U kunt de lezing live in de Warenar of thuis via een livestream bijwonen. Als u de lezing liever thuis volgt, kunt u vragen stellen via de chat. De inloop en het napraten mist u dan natuurlijk wel. De link voor de online lezing krijgt u een paar dagen van tevoren.

Aanmelden
U kunt zich tot 14 juni 16.00 uur aanmelden voor de lezing(en) door een e-mail te sturen naar algemeen@sadwassenaar.nl. Of bel tijdens kantooruren naar 070-5118500. Vermeld daarbij of u de lezing fysiek of online wilt bijwonen en op welke school uw kind(eren) zitten. We zien u graag!

 

 

Tags

LezingenOudersScholencollectief WassenaarWassenaar
Gerelateerde artikelen
Back To Top