Skip to content

HartvoorWassenaar: Het verkeer 4

20 mei 20233 minute read

Voor HartvoorWassenaar is verkeer een van de belangrijkste aandachtsgebieden. We weten er veel van af en we weten ook wat in de regio speelt.

En we denken er goed over na.        

Verkeersplan

De gemeente heeft de verplichting om iedere 8 jaar een verkeersplan aan de gemeenteraad voor te leggen. De laatste keer was in 2016. Wanneer een verkeersplan is goedgekeurd door de raad, dan heb je maximaal een jaar nodig om het verkeersplan te vertalen in een realisatieplan. In het realisatieplan staan de echte projecten die uitgevoerd moeten worden.

Vorige week is het realisatieplan van het verkeersplan 2016 (!!) goedgekeurd. 6 jaar te laat!! De projecten die er in staan helpen veiligheid niets,  doen niets aan vermindering van het sluipverkeer, hebben niets te maken met onderhoud en het Rozenplein wordt er ook niet in genoemd.

De uitvoering van de paar plannetjes die er in staan begint dit jaar en volgend jaar moet er alweer een nieuw verkeersplan liggen. Wat nu voorligt is gewoon weer weggegooid geld.

Ondertussen heeft de enige ambtenaar die goed verstand heeft van verkeer ontslag genomen.    

Maar de coalitie (VVD,CDA,D66,DLW,PvdA) wilde hoe dan ook een realisatieplan presenteren. Daadkracht tonen. Maar uiteindelijk heeft het weinig om het lijf.

Verantwoordelijk zijn

We worden verdrietig van deze ontwikkelingen. We willen op een verantwoordelijke manier met veiligheid en verkeer in Wassenaar omgaan. We willen bereiken dat het aantal verkeersbewegingen in Wassenaar afneemt. Lawaai, overlast, fijnstof, uitstoot moeten minder worden. De veiligheid moet toenemen.

Je hebt daar een goede ambtelijke bemanning voor nodig. Dan kun je dingen bereiken.

Dus we moeten weer vanaf de grond een verkeersafdeling opbouwen, en die moet onder leiding van een stevig college aan de slag. Dat is verantwoordelijkheid nemen. Dan gaat het om de inhoud. Zo lever je aan de Wassenaarders.

De doelstellingen van HartvoorWassenaar:

            Veiligheid voor alle verkeersdeelnemers, vooral voetgangers en fietsers

            Sterke vermindering sluipverkeer. Geen 11.000 auto’s per dag

            Echte verbetering van onderhoud stoepen, fietspaden en wegen  

            Goede keuzes invoering 30km/u

            Eindelijk Rozenplein oplossen 

HartvoorWassenaar werkt goed samen met de andere partijen in de raad om dit te bereiken. We werken hard aan de toekomst.

Maak je HartvoorWassenaar nog sterker!

Wordt lid! Contact@HartvoorWassenaar.nl

HartvoorWassenaar, Henri Hendrickx

Solide. Het klopt

Tags

GemeenteraadHart voor WassenaarIngezondenWassenaar
Gerelateerde artikelen
Back To Top