Wassenaar – Per 1 november 2014 is de gemeente Wassenaar gestart met WhatsApp als extra dienstverleningskanaal voor klantcontact. Als inwoner of ondernemer kunt u nu ook in een WhatsApp-bericht uw vraag aan de medewerkers van het Klant Contact Centrum (KCC) stellen. U krijgt binnen 24 uur een passend antwoord. Met deze ontwikkeling sluit de gemeente aan op haar visie op dienstverlening: ‘digitaal als het kan, persoonlijk als het nodig is’.
Hoe werkt het?
Het nummer dat de gemeente uitsluitend voor WhatsApp gebruikt is 06-15821396. Het is niet mogelijk om naar dit nummer te bellen of te sms-en. Wij behandelen uw WhatsApp-bericht van maandag tot en met vrijdag, van 8.30 tot 16.00 uur. De gemeente verstuurt geen privacy-gevoelige informatie via WhatsApp.
Wat is WhatsApp?
WhatsApp is een gratis berichtenservice waarmee u kunt chatten op een mobiele telefoon. Hiervoor heb je een smartphone nodig met een internetverbinding of WiFi. Naast tekstberichten kun je ook foto’s, video’s en geluidsopnames versturen. WhatsApp is niet standaard geïnstalleerd op een smartphone, deze app moet u eerst downloaden.