Wassenaar – Vanaf 1 december is er één telefoonnummer waar inwoners met alle vragen over welzijn, werk en zorg terecht kunnen. Het telefoonnummer 088 – 654 93 80 is op werkdagen van 9.00 tot 17.00 uur bereikbaar. Het telefonisch loket zorgt ervoor dat inwoners en professionals sneller de juiste deskundige vinden die ondersteuning kan bieden.
Eén loket voor alle vragen, de hele dag bereikbaar
Voor vragen die gaan over hulp en ondersteuning kan het zijn dat je als inwoner een antwoord vindt bij een fysiotherapeut, een huisarts, de welzijnsorganisatie of de gemeente. Om te voorkomen dat iemand lang moet zoeken bij wie hij of zij moet zijn, is het informatiepunt nu de hele dag beschikbaar. Er werken medewerkers die direct weten waar een inwoner het beste naartoe kan en sommige vragen kunnen zij ook direct beantwoorden.
Snel de juiste hulp
Wethouder Bert Doorn: “Het is goed dat we nu een telefoonnummer hebben. Voor zowel inwoners als professionals is het niet prettig als ze lang moeten zoeken. We willen dat iedereen op tijd de ondersteuning krijgt die hij of zij nodig heeft. En dat moet voor de inwoner geen zoektocht zijn.”
Wethouder Inge Zweerts de Jong: “We willen dat de ondersteuning zoveel mogelijk integraal is. Dat betekent ook dat er één loket moet zijn. Dit is de eerste stap die we hierin zetten. Uiteindelijk willen we naar een dienstverlening waarbij het niet uit maakt of je nu 16 jaar bent en hulp nodig hebt of 91. De vraag is anders maar het eerste contact mag gewoon één telefoonnummer zijn.”
Voor inwoners en professionals
Het informatiepunt Welzijn Werk en Zorg is voor zowel inwoners als voor professionals. Via de medewerkers van dit informatiepunt kunnen zij snel worden doorverwezen naar de juiste aanbieder van zorg. Overigens blijft het fysieke loket in het gemeentekantoor op afspraak gewoon bereikbaar.
Het informatiepunt is op werkdagen telefonisch bereikbaar op telefoonnummer:
088 – 654 93 80. Of per mail: wwz@wassenaar.nl.