Wassenaar – Inwoners van Wassenaar kunnen voor een verloren of gestolen identiteitsbewijs voortaan geen aangifte meer te doen bij de politie maar dienen zich te melden bij de gemeente.
Met ingang van maandag 4 maart kunnen burgers bij hun woongemeente een verklaring van verlies of diefstal tekenen. Gedupeerden kunnen in één moeite door een nieuw paspoort, rijbewijs of identiteitskaart aanvragen. De gemeente neemt de melding en de aanvraag – zelfs als er sprake is van een misdrijf – direct in behandeling. Bij diefstal, zakkenrollerij, overval en andere misdrijven is het verstandig om aangifte van dit misdrijf te doen bij de politie.
Valse meldingen worden streng aangepakt. Om misbruik te voorkomen controleert de medewerker van de gemeente de melding van vermissing. Bij vermoeden van misbruik verwijst de gemeente de aanvrager door naar de politie voor nader onderzoek.
Adresgegevens: Gemeentekantoor Wassenaar, Johan de Wittstraat 45 in Wassenaar.
Openingstijden: Van maandag tot en met vrijdag van 8.30 uur tot 12.00 uur en op woensdag van 8.30 uur tot 20.00 uur.