Wassenaar – De gemeente Wassenaar wil de dienstverlening aan ondernemers verbeteren. Dat bleek tijdens een netwerkbijeenkomst voor ondernemers uit Wassenaar en Voorschoten op 10 oktober. Op de bijeenkomst werd zowel aan de gemeente Wasssenaar als Voorschoten het Bewijs van Goede Dienst uitgereikt van het Kwaliteitsinstituut Nederlandse Gemeenten (KING).
De gemeente Voorschoten en Wassenaar hebben elk gelijktijdig een onderzoek gehouden naar de dienstverlening aan hun ondernemers. Op basis van de resultaten van dit onderzoek is een verbeterplan opgesteld. Dit is tijdens de bijeenkomst met de ondernemers besproken.
Wethouder Fred Sanders: “Belangrijk om te weten is wat de vragen zijn van ondernemers en daarin actief met ze meedenken welke mogelijkheden er zijn. Uit het onderzoek is gebleken dat we het nog niet zo slecht doen, maar er is ruimte voor verbetering.”
De gemeente Wassenaar gaat het ondernemersloket verbeteren door te investeren in de kwaliteit en inhoudelijke kennis van de medewerkers. De relatie met ondernemers wordt verbeterd door accountmanagement en casemanagement in te zetten. Casemanagement zorgt ervoor dat één contactpersoon een complexe kwestie coördineert. De website wordt voorzien van actuele informatie voor ondernemers. Ook wordt steeds meer gebruik gemaakt van digitale formulieren voor het aanvragen van bijvoorbeeld vergunningen. Door de verbetering van de bedrijfsvoering wil de gemeente zorgen dat ondernemers op tijd antwoord krijgen op hun brieven of e-mails en dat hun vergunningvragen zo snel mogelijk worden afgehandeld.